29 Temmuz 2009 Çarşamba

Diyet Patlıcan






Daha yeni blog yazmaya başlayıp da benim kadar ara veren var mıdır bilmiyorum. Ama insan çalışan, evli, anne rollerinin hepsini taşırken değil blog yazmaya, sabah makyaj yapmaya bile zor zaman buluyor.

Aslında ben evde yemek yapmaya bile pek vakit bulamam ama arada sırada da olsa yaptığım yemeklerin fotoğrafını çekmeyi adet haline getirdim. Geç yaşta yemek yapmaya başlamış birisi olarak beğenilen tariflerimi yayınlamaya ve kendim için de zaman ayırmaya böylelikle başlamış oldum.

Bu patlıcan yemeğini de özellikle hafif yemek yapmak istediğim yaz günlerinde yaparım. Hem çok az bir zaman harcarım hem de diyet sayılabilecek bir yemek hazırlamış olurum. Yanında da pirinç pilavı ve salata ile pratik bir yaz akşamı yemeği.

5-6 adet orta boy bostan patlıcanı
3 adet domates
2 büyük kuru soğan
3 adet yeşil biber
7-8 diş sarımsak
¼ su bardağı zeytin yağı
1 yemek kaşığı domates salçası
1 tatlı kaşığı biber salçası
Tuz, karabiber

Patlıcanları çizgili olacak şekilde soyarak kızartmalık gibi boyuna doğruyoruz. Çelik tencerede patıcanların üzerine iri doğranmış biberleri yayıyoruz. Soğanları ortadan ikiye ayırdıktan sonra halka şeklinde doğradığımız yönde değil boyuna keserek doğruyoruz. İri doğranmış soğanlarla yine soyulduktan sonra iri doğranmış domatesleri tencerede en üste yayıyoruz. Diş sarımsakları da dağıttıktan sonra bir su bardağının içine salça, yağ, tuz ve karabiberi ilave ederek su ile bardağı tamamlıyoruz. İyice karıştırdığımız bu salçalı suyu tencere üzerinde gezdirerek ilave edip kapağı kapatıyoruz. Kaynayana kadar yüksek sonra da kısık ateşte kapağı kapalı olarak pişiriyoruz.

Afiyet Olsun

Hiç yorum yok: