30 Temmuz 2009 Perşembe

Ispanaklı Gözleme




Alışıyorum galiba; yazmaya, takip etmeye, yeni tarifler eklemeye...
Hatta evde kendi yaptığım, el yapımı, her nekadar sanat eseri olmasa da dekoratif malzemelerimi tanıtmayı istedim. Fotoğraflarını çektim yakında onları da ilave ederim.

Oğlumun tatil köylerinde alıştığı gözlemelerin tarifini vermek istiyorum. Fotoğrafı çok alelade çekmiştim. Bundan sonra ilk yapmamda tekrar güzel bir şekilde çekmeye çalışacağım.

Hamuru İçin:
1,5 Su bardağı un
2 çay kaşığı tuz
Su

İçi İçin:
Ispanak
Beyaz peynir
İsteğe göre kırmızı pul biber

Ve dışına sürmek için tereyağ yada margarin

Hamuru yavaş yavaş su ilave ederek ele yapışmayacak şekilde hazırlıyoruz. Üzerini bir örtüyle kapatarak içinin hazırlıklarını yapıyoruz, bu arada hamurumuz 20-25 dakika dinleniyor. İçi için ıspanakları iri iri doğruyoruz ve ezilmiş peynirle ve pul biberle karıştırıyoruz. Hamurdan cevizden biraz büyük parçalar koparıp (pişirme tavamızın büyüklüğüne göre) açıyoruz. İçine yarım daire olacak şekilde malzemeyi koyup ortadan katlayarak kenarlarını kapatıyoruz.

Isınmış teflon tavada kısık ateşte yağsız pişiriyoruz. Sıcak sıcak üzerine yağını sürüyoruz. Yanında da isteğe göre ayran yada çay hazırlayarak ikram ediyoruz.

Afiyet Olsun


1 yorum:

Tijen dedi ki...

Hayırlı uğurlu olsun Cafe Aroma.
Seveni, dostu bol olsun, güzel dostluklara vesile olsun.