6 Ağustos 2009 Perşembe

Deniz Börülcesi Salatası



Markette yeşillik ararken, ne zamandır bulsam da denesem dediğim deniz börülcesini görünce hemen aldım. Bu tip bir bitkiyi 10 dakika haşlarsanız herşey tamam sanıyorsunuz, en azından ben öyle sanıyordum. Ama haşlayıp zeytinyağı, limon ve tuzla salatamı tamamladıktan sonra farkettiğim bir şey oldu. Haşladığım börülcelerin içinden sap gibi, benim kılçık adını verdiğim şeyler çıktı. Bunu farketmemin üzerine tüm börülceleri tekrar elden geçirerek tek tek içindeki kılçıkları çıkardım.


Haşladıktan sonra köküne yakın yerden bir elinizle içindeki kılçığın ucunu yakalayarak diğer elinizle yıpratmadan börülceyi çekebilirsiniz. İsteğinize göre limon, zeytin yağı ve tuzla karıştırdıktan sonra özellikle de balık yanında yenebilecek güzel bir salata aynı zamanda meze hazır oluyor.


Afiyet olsun...

Hiç yorum yok: